מדריך אסטרטגיה שיווקית למתווכים – שיווק בפייסבוק – חלק ב'

מאמר זה מסביר את הצעד השני והחשוב במסגרת אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל למתווכים. מוכנים?

צעד 2#
שיווק בפייסבוק

לפי הסטטיסטיקה מעל 6 מיליון משתמשים בישראל גולשים כיום בפייסבוק, הרוב גולש מהנייד.
הגדילה הזו מטורפת!
עדיין לא יקר לפרסם בפייסבוק בהשוואה לערוצי פרסום אחרים כמו גוגל.
עם זאת ככל שכמות המפרסמים גדלה, גדלה גם התחרות על הפיד, והן מתחרות גם באלפי הפוסטים של החברים שלכם.

כדי להצליח עם הקמפיינים בפייסבוק, צריך ללמוד איך לייצר מודעות מעולות, כאלו שפוגעות בול בקהל היעד שלכם, ומושכות אותו לבצע את הפעולה שאתם רוצים.

הנה 3 כללי אצבע שהופכים מודעות פייסבוק למעולות:

  1. רלוונטיות לקהל היעד
  2. תמונה מושכת/ ווידאו בעל ערך
  3. הצעה ייחודית שקשה לסרב לה + הנעה לפעולה

בפייסבוק ניתן לפרסם בסוגים שונים של קמפיינים ממומנים, כגון: תנועה, מעורבות, צפיות בסרטונים, יצירת לידים, הודעות, תפוצה, המרות ועוד.

במדריך זה אתמקד ב-2 סוגי קמפיינים שימושיים שהייתי ממליץ למתווכים לעשות:

  • קמפיין תנועה
  • קמפיין יצירת לידים

המלצה: אם נרצה לקבל יותר לידים נעדיף קמפיין לידים על פני קמפיין תנועה.
בקמפיין תנועה בד"כ מקבלים פחות לידים עם זאת לרוב הם יותר איכותיים. 

קמפיינים בפייסבוק מסוג תנועה

מטרת קמפיין זה "להניע", להעביר את הגולשים מפייסבוק לאתר או לדף נחיתה חיצוני.
בדרך כלל הדף יכיל יותר מידע, עיצוב, קופירייטינג וויז'ואל (תמונה/ ווידאו) שתופס את העין של הגולש. 

ניתן למדוד את התוצאות בצורה מיטבית ע"י התקנת "פיקסל" (קוד של פייסבוק) בדף הנחיתה  “PageView”, וכן קוד אירוע "Lead" בדף התודה.
כך נדע כמה הגיעו לדף מהקמפיין וכמה מתוכם ביצעו הרשמה בטופס.
כלומר נוכל לבדוק את יעילות הקמפיין.

דוגמה למודעה למוכרים

דוגמה לדף נחיתה למוכרים

קמפיינים בפייסבוק מסוג לידים

קמפיין לידים זה קמפיין שמבוסס על טופס לידים מובנה של פייסבוק שמושך את כל המידע של הגולש שמחובר לפייסבוק ושולח את פרטיו למפרסם. 
בדרך זו אנחנו חוסכים מהגולש את הטרחה במילוי פרטים בטופס. 
כל מה שהגולש צריך לעשות זה ללחוץ על כפתור "שליחה" והפרטים שלו נשלחים אוטומטית למפרסם.

דוגמה למודעה למתעניינים בפרויקט

טופס לידים למתעניינים בפרויקט

המלצה: להוסיף 1-2 שאלות אמריקאיות בטופס לידים שהגולש יענה כדי להקטין פניות של לידים לא איכותיים "מכחישים"

בניית קהלים - מי הלקוחות שלכם?

הכרת הלקוחות שלכם זה צעד קריטי להצלחת קמפיין פרסום בפייסבוק. עם כמות משתמשים בפייסבוק הגדלה מדי יום, זה קריטי שתכוונו את המודעות שלכם לאנשים שפוטנציאל העניין שלהם במוצר או השירות שלכם הוא הגדול ביותר.

פייסבוק מאפשרת טווח רחב של אפשרויות "טירגוט" שיעזור לכם למצוא ברמת דיוק גבוהה את האנשים שאתם מחפשים.

פייסבוק מציעה שלושה סוגים של קהלים:

  1. קהלים שמורים
  2. קהלים מותאמים אישית
  3. קהלים דומים

#קהלים שמורים

קהלים שמגדירים  על ידי בחירת מספר פרמטרים כגון תחומי עניין, מיקום, גיל, מגדר ועוד.
קהל זה נחשב כקהל קר.

#קהלים מותאמים אישית

האפשרות הזאת הינה הטובה ביותר מכיוון שהיא מאפשרת לטרגט מחדש מבקרים באתר שלכם ואנשים שהייתה להם איזושהי אינטראקציה עם התוכן שלכם.
קהל זה נחשב לקהל חם.
מקורות להתאמה אישיות:

  1. רשימת לקוחות
    יצירת קהל של אנשים המבוסס על לקוחות שיש לכם בתוכנת התיווך או באנשי הקשר בטלפון.
    יש לייצא את הרשימה לקובץ CSV (דומה לאקסל) הכולל מספרי טלפון ו/או אימיילים של הלקוחות.
  2. תנועה לאתר
    יצירת קהל של אנשים המבוסס על תנועה לאתר או דפי נחיתה שלכם.
    מאפשר לכם ליצור קמפיין "רימרקטינג" (שיווק מחדש) לאנשים שהייתה להם אינטראקציה עם האתר או דפי נחיתה שלכם.
    אלה קהלים בעלי ערך מכיוון שהם כבר גילו התעניינות בשירות או במוצר שלכם.
    על מנת ליצור קהל כזה, יש  לציין את כתובות האתר/ דפי נחיתה או להתקין את "הפיקסל" של פייסבוק באתר/ דפי נחיתה את "הפיקסל" של פייסבוק.
  3. סרטון
    יצירת קהל של אנשים שצפו באחד הסרטונים שלכם או יותר בפייסבוק או באינסטגרם (פייסבוק קנו את אינסטגרם).
    ניתן לבחור את % הצפייה בסרטון, וככל שאחוז הצפייה גבוה יותר זה אומר שהקהל יותר רלוונטי.

  4. טופס לידים
    יצירת קהל של אנשים שהשלימו הרשמה בטופס קמפיין מודעות ליצירת לידים בפייסבוק או אינסטגרם או כאלה שפתחו את הטופס ולא השלימו את ההרשמה.

#קהלים דומים

קהלים דומים מאפשרים לכם להגיע לאנשים שדומים במאפיינים מסוימים לקהל הלקוחות שכבר יש לכם, שהסבירות שהם יתעניינו בשירות או המוצר שלך תהיה גבוהה יותר.
לשם כך קודם כל יש צורך ליצור קהל מותאם אישית (קהל מקור) שיגיד לפייסבוק מה סוג הקהל שאליו הייתם רוצים להגיע. 
ניתן ליצור קהלים דומים 1%, 1-2%, 2-3%, כאשר ככל שהאחוז יותר קטן, הקהל יותר מדויק ודומה לקהל המקורי.

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

חלקים נוספים

או השאירו פרטים בטופס:

אודות הכותב טל יצחק לוי

בעלים היהלום הייטק בנדל"ן, לשעבר זכיין רימקס, 12 שנות ניסיון בשיווק ומכירת נדל"ן יד שנייה ופרויקטים חדשים במזרח ודרום תל אביב.
מגשר מוסמך, מרצה ומייעץ לחברות נדל"ן ומתווכים בנושאים בתחום המכירות והשיווק. טל פיתח את שיטת השיווק הממוקד להפיכת אנשי הקשר ומאגרי לקוחות לעסקאות נדל"ן.
בהשכלתו תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב מאוני' בן גוריון ותואר שני במנהל עסקים. טל נשוי ואב ל-3. תחביב "אייקידו".

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מאמרים נוספים

או השאירו פרטים בטופס:
Call Now Button