תהליך הפרצלציה בשכונת התקווה ביוזמת העירייה והשלכות על מחירי הנדל"ן

מהלך אשר אושר על ידי מועצת מקרקעי ישראל בדצמבר 2020, עתיד לייקר את הנדל"ן בשכונת התקווה. במסגרת המהלך המדובר, כעשרה אחוז משטחי שכונת התקווה יועבר לטובת הסדרה של זכויות הבעלים ורישום בטאבו.

מתווה להסדרת זכויותיהם הקנייניות של מאות מחזיקים פרטיים בשכונה צפוי לעלות לאישור מועצת מקרקעי ישראל. מהלך זה יפחית את אי הוודאות הקניינית המאפיינת את קרקעות השכונה, יעודד התחדשות עירונית ופיתוח האזור, ויזניק את ערך הנדל"ן בשכונה. את המתווה גיבשו יחד בחודשים האחרונים העירייה ורשות מקרקעי ישראל (רמ”י)

ההשלכות של התהליך

עד לאישור ההליך המדינה החזיקה למעשה באותם עשרה אחוז משטחי השכונה ומהסיבה הזאת, בשכונה לא בוצעה עד כה פרצלציה – מה שגרם לכך, שמי שרצה להוציא נסח טאבו לדירה, נאלץ להתמודד עם בירוקרטיה ארוכה ולקבל לידיו בסופו של תהליך נסח ארוך ומסורבל. מצב זה גם הקשה על המעוניינים בכך לשעבד את הנכס לצורך הלוואת המשכנתא.
כאמור, כל המצב הזה הקשה את "חייהם" של יזמים ושל כל מי שחיפש לרכוש דירות בשכונה.
אבל, מכיוון שכעת מצב זה הולך להשתנות, כל הערכות מצביעות שהביקוש לרכישת דירות בשכונה יגדל ומחירי הנדל"ן עתידים לעלות בהתאמה.

האם מומלץ לרכוש דירה בשכונה?

כאמור, התהליך יאפשר מחד למי שמעוניין להשקיע בדירה, ליהנות מפרוצדורות הרבה יותר מהירות ופשוטות מאלו אשר היו נהוגות עד כה. מצד שני, מחירי הנדל"ן אמורים לעלות ולכן, כדאי לקחת את כל מכלול השיקולים לפני שמקבלים החלטה.

אם אתם זקוקים לייעוץ בנושא, תשמחו לגלות שאתם נמצאים בכתובת הנכונה.

מדריך 10 הכללים שחובה לדעת לפני שקונים דירה יד שנייה במזרח ודרום תל אביב, להורדה חינם!

אודות הכותב טל יצחק לוי

יועץ עסקאות נדל"ן ומשכנתאות, בעלים משרד התיווך "היהלום הייטק בנדל"ן" – מומחים לניהול תהליכי מכירת נדל"ן יד 2 ושיווק פרויקטים במזרח ודרום תל אביב מ-2009. ניסיון רב בסגירת עסקאות נדל"ן מורכבות – מוש"ע, חברות משכנות, רמ"י, ירושות. טל כותב מאמרים מקצועיים, מפתח קורסים דיגיטליים, מאמן ומרצה למתווכים בנושאי מיתוג ובניית אוטוריטה מקצועית בעזרת אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל. זכיין רי/מקס לשעבר.
לפניכן עבד בחברות הייטק וסטארט-אפים. מהנדס B.Sc במתמטיקה ומדעי המחשב, ותואר שני במנהל עסקים בהצטיינות. מגשר מוסמך. נשוי ואב ל-3. תחביב אייקידו.

Call Now Button