תובנות אחרי שסיימתי קורס הכשרת יועצי משכנתאות מורחב

ישנה תפיסה שאומרת שעסקת נדל"ן טובה היא כזו שנקנתה מתחת למחיר שוק או במחיר שוק (ואפילו טיפה מעל) זאת בזמן שלנכס יש פוטנציאל השבחה. יצא לי לפגוש אנשים שקנו מתחת למחיר שוק אבל המיסוי איפס להם את הרווח בקנייה, ועוד יותר אנשים שהפסידו בגלל שלקחו משכנתא גרועה.

לאחרונה סיימתי קורס הכשרת יועצי משכנתאות מורחב בהיקף של 3 חודשים. מעבר לעולם המושגים המרתק שאת רובם יצא לי להכיר מעבודתי בשיווק פרויקטים ומכירת נדל"ן יד 2 באזורים החמים והמתפתחים של תל אביב, נדהמתי לגלות 4 דברים חשובים שאשמח לחלוק אתכם:

1. מתווך שבקיא במשכנתאות יודע תוך 5 דקות אם יש בכלל היתכנות לעסקה עם קונה ע"י בירור גובה ההון העצמי שלו, הכנסה פנויה/ יציבות תעסוקתית ודירוג אשראי שלו (כל אחד יכול להוציא דו"ח אשראי שלו 3 שנים אחורה בחינם בלחיצת כפתור תוך שעה אצלו במייל)

2. תמהיל המשכנתא, קרי המסלולים וחלקם היחסי של כל מסלול מסך המשכנתא כולה, חשוב לאין ערוך מגובה הריביות. שינוי תמהיל המשכנתא יכול לחסוך לקונה עשרות עד מאות אלפי שקלים בהחזר מצטבר של המשכנתא. כשבודקים את זה בתוכנה של יועצים מבינים היטב את הפערים

3. זה לא מספיק להבין במשכנתאות כדי לייעץ נכון לקונים. חייבים להכיר את אופן הרישום והיבטים משפטיים של הנכס וההשלכות של זה על מימון העסקה שיכול להפיל את אותה בקלות.

4. זה לא משנה כמה מתווך מקצוען או יועץ משכנתאות מהולל אתה. אם לא תפתח כישורים חברתיים ותתנהל בצורה נכונה וחכמה עם הבנקים, המשווקים והפקידה שבבנק שמטפלת במשכנתא, כל הידע שלך לא שווה כלום. הקשר הבינאישי שלך עם הבנקאי היא קריטית לפעמים.

כמי שהספיק כבר לייעץ לקונים וללוות אותם בבנקים (עד לרמת מחלקה משפטית ואפילו חיתום), אני יכול לומר שהבנה מעמיקה יותר בעולם המשכנתאות והאשראי עוזרת מאוד לקדם עסקאות נדל"ן וגם נתפסת בעיני לקוחות כערך מוסף של המתווך, הן לקונה והן למשפר דיור, שיש בבעלותו נכס שהוא צריך למכור ולקנות, לרוב, נכס יקר יותר. ואגב, הנה לכם ליד איכותי של מוכר, שאחרי שהרשמתם אותו בפן המימוני כ"קונה", באמת שלא נדרש מכם מאמץ מיוחד כדי להרשים אותו כ"מוכר" על מנת לגייס את הנכס שלו. כמובן שישנן דרכים נוספות לגייס נכסים כאשר המכנה המשותף של כולן זה ערך "נתפס" שלכם בעיני הלקוח.

תלמדו, תצליחו, תישארו (אנשים) טובים.

אם אתה מתווך כבר מעל שנה, אבל עדיין לא מצליח לגייס נכסים ולסגור יותר עסקאות בצורה שיטתית ועקבית, כנס לעמוד הזה ונקבע שיחה קצרה חינמית >>

מדריך למתווכים לבניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל שתהפוך אותך לאוטוריטה ומוביל דיעה, להורדה חינם!

אודות הכותב טל יצחק לוי

יועץ עסקאות נדל"ן ומשכנתאות, בעלים משרד התיווך "היהלום הייטק בנדל"ן" – מומחים לניהול תהליכי מכירת נדל"ן יד 2 ושיווק פרויקטים במזרח ודרום תל אביב מ-2009. ניסיון רב בסגירת עסקאות נדל"ן מורכבות – מוש"ע, חברות משכנות, רמ"י, ירושות. טל כותב מאמרים מקצועיים, מפתח קורסים דיגיטליים, מאמן ומרצה למתווכים בנושאי מיתוג ובניית אוטוריטה מקצועית בעזרת אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל. זכיין רי/מקס לשעבר.
לפניכן עבד בחברות הייטק וסטארט-אפים. מהנדס B.Sc במתמטיקה ומדעי המחשב, ותואר שני במנהל עסקים בהצטיינות. מגשר מוסמך. נשוי ואב ל-3. תחביב אייקידו.

Call Now Button