מה חשוב לדעת כשמשווקים פרויקט תמ"א 38 בדרום תל אביב?

ענף הנדל"ן בישראל זוכה לביקושי שיא בשנים האחרונות וחברות יזמיות וקבלניות לעיתים מנצלות את המצב למכור מהר ובמחירים גבוהים.
על אף זאת ניתן לראות מידי פעם מכירות בפרויקטי תמ"א 38 במזרח ודרום תל אביב המתנהלות בעצלתיים, "טפטופים" של מכירות.
במקרה שכזה היזם עשוי להיחשף להפרת חוזה עם הרוכשים שמצפים לקבל את דירתם בזמן.
כמו כן הוא מסתכן שהגוף הפיננסי המלווה את הפרויקט ייקר את הריביות על המימון בשל המינוף ההולך וגדל בפרויקט.
האם יש דרך למזער סיכונים ליזם ולחברות קבלניות?

בריאיון באולפני "וואלה נבחרים" השבתי על שאלה זו, ואף מניתי מספר כללים חשובים שחשוב לעשות בטרם הוצאת פרויקט נדל"ן לשיווק.

להלן 3 המלצות ליזמים ולחברות קבלניות במזרח ודרום תל אביב או באזורים של התחדשות עירונית:

  1. השלב התכנוני – מיהו קהל היעד?
    הכנה לפני יציאה לשיווק של הפרויקט צריכה לקחת בחשבון קודם כל את הפרופיל של הרוכשים הפוטנציאליים – האם הם זוגות צעירים, משפרי דיור, משקיעים או סטודנטים למשל?
    לאחר שהגדרנו זאת יש לבנות תמהיל ותמחור הדירות, הגדרת עיקרי מפרט טכני ולתת לשיווק להיות מעורב בתכנון הדירות מול מחלקת התכנון.
    לדוגמא, בפרויקט תמ"א 38 ששיווקנו לאחרונה בקריית שלום בדרום תל אביב, כחלק מההמלצות שלנו כמשווק הפרויקט ליזם, היה להוסיף חדר מקלחת שירותים ביחידת הורים בדירות ה-4 חדרים, וכן להפוך את דירת הגן שבשטח מגורים של 68 מ"ר מ-2 ל-3 חדרים. התוצאה של זה הייתה האצת המכירות שכן מפרט הדירות החדש תאם יותר את פרופיל קהל היעד של הפרויקט.
  2. בניית הקונספט השיווקי של הפרויקט
    יש להגדיר את האסטרטגיה השיווקית, בניית עזרי השיווק ותמהיל המדיה בערוצים הדיגיטליים (בנוסף לערוצים המסורתיים כגון שילוט, עיתון מקומי ותלי דלת).
    שיווק טוב זה היכולת לייצר לידים איכותיים ולאחר מכן להמשיך לשווק להם במטרה להפוך אותם ללידים חמים.
    משרד תיווך מצליח שעובד באזור הפרויקט, ככל ובנה מאגר לקוחות של מתעניינים וקונים פוטנציאליים שפנו אליו בשנה-שנתיים האחרונות לחפש להם נכס, הרי שמאגר הנתונים הזה יכול להיות "מכרה זהב" עבור היזם.
    ניתן לדוור למאגר הלקוחות ישירות במייל או וואטסאפ "דירות חדשות במחירי פריסייל!" בהנחה ואישרו קבלת דיוורים. כמן כן ניתן "להטעין" את רשימת הלקוחות לפייסבוק ולייצר מהם "קהל דומה" במאפייני החיפוש כמו קהל המקור (מאגר לקוחות שקיים במשרד).
    דיוור למאגר קונים קיים שרלוונטי לפרויקט הינו נקודת פתיחה טובה כדי למכור מהר את הדירות בפרויקט.
  3. מוניטין והתמחות אזורית של משרד התיווך/שיווק
    בפרויקטי תמ"א 38 בהן מספר הדירות החדשות למכירה נע בין 10-13 (במקרה של סוג 1) לכמה עשרות (במקרה של סוג 2), למשרד תיווך מקומי יכול להיות יתרון עצום על פני חברת שיווק שמתמחה בשיווק פרויקטים באופן כללי בכל הארץ.
    למשרד תיווך מקומי יש ידע מעמיק על הנדל"ן באזור, רמות מחירים ומגמות, פוטנציאל וכמובן יודע לספר על מוסדות ושירותים קהילתיים שהשכונה מעניקה.
    המתווכים חיים את השטח וזה בונה אמון עם הלקוח.
    חשוב למנות גורם מתוך משרד התיווך שינהל את השיווק של הפרויקט, ושגם יעבוד וינהל את משרדי הפרסום והדיגיטל כדי לבנות קמפיינים ו"משפכים שיווקיים" כדי למשוך קונים פוטנציאליים לפרויקט.

בסדנאות וקורסים שאני מעביר לאנשי נדל"ן ומתווכים וותיקים, אני תמיד אומר שיותר חשוב להבין את עולם המושגים, האסטרטגיה והטכניקות ליצירת לידים ואוטומציות שניתן להפעיל עליהם לאחר מכן כדי "לבשל" אותם ולהפוך אותם ללידים חמים.
זה עדיף מאשר לדעת לעשות את הדברים בעצמכם.
יש מספיק אנשים טכניים שיוכלו לעשות זאת עבורכם במחירים הוגנים.
ככל ותבינו אסטרטגיה וטכניקות שיווקיות, כך תוכלו לנהל, לפקח ולשפר משמעותית את המכירות של הפרויקט.

כיום חברות נדל"ן גדולות מחזיקות "בתוך הבית" מחלקת שיווק ומכירות.
חברות יזמיות קטנות ואף בינוניות התחילו להפנים את היתרונות שבהעסקת ספקים חיצוניים כדוגמת משרדי תיווך מקומיים שישווקו עבורם פרויקטים בסדר גודל של כמה עשרות דירות.
משרדי התיווך המצליחים מכירים את האזור הכי טוב, יש להם ניסיון בסגירת עסקאות רבות, מכירים את "התרבות המקומית" ויודעים לתקשר איתם, לחלקם יש מאגר לקוחות גדול וגם הבנה בשיווק בדיגיטל (קל לבדוק זאת!).

במקרה שכזה היזם נהנה ממקסימום תוצאות במינימום הוצאות וראש שקט.

שוקלים לבנות פרויקט תמ"א 38 או כל פרויקט חדש במזרח או דרום תל אביב?
צריכים עזרה בארגון וליווי הדיירים?
רוצים להגיע מוכנים לשלב השיווק והמכירות,
או אם כבר התחלתם לשווק – מעוניינים להגדיל את המכירות במינימום זמן והוצאות?

להתייעצות חינם פנו אליי בוואטסאפ או השאירו פרטים בטופס.

אודות הכותב טל יצחק לוי

יועץ עסקאות נדל"ן ומשכנתאות, בעלים משרד התיווך "היהלום הייטק בנדל"ן" – מומחים לניהול תהליכי מכירת נדל"ן יד 2 ושיווק פרויקטים במזרח ודרום תל אביב מ-2009. ניסיון רב בסגירת עסקאות נדל"ן מורכבות – מוש"ע, חברות משכנות, רמ"י, ירושות. טל כותב מאמרים מקצועיים, מפתח קורסים דיגיטליים, מאמן ומרצה למתווכים בנושאי מיתוג ובניית אוטוריטה מקצועית בעזרת אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל. זכיין רי/מקס לשעבר.
לפניכן עבד בחברות הייטק וסטארט-אפים. מהנדס B.Sc במתמטיקה ומדעי המחשב, ותואר שני במנהל עסקים בהצטיינות. מגשר מוסמך. נשוי ואב ל-3. תחביב אייקידו.

Call Now Button