החלטתם למכור את הבית? אלו 3 האפשרויות העומדות בפניכם. בחרו!

החלטתם למכור את הנכס שלכם? שיהיה בהצלחה. אז מאיפה מתחילים? האם כדאי להשתמש בשירותיו של מתווך או לפנות למספר מתווכים שיעבדו במקביל על הנכס או אולי לנסות למכור לבד ללא עזרה. המדריך למתלבט.

אז נתחיל באפשרות הראשונה שהיא – למכור לבד.

רבים מהמוכרים מנסים לבד. מפרסמים את הדירה שלהם ביד 2 ואולי גם תולים שלט על המרפסת. היתרון שהם מרגישים בשליטה בתהליך כי הם מפרסמים והם גם אלה שמקבלים את הטלפונים ישירות אליהם ללא גורם "מתווך" ואז גם מנהלים איתם את שיחת המכירה. בנוסף הם חוסכים לעצמכם תשלום דמי תיווך שמסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים.

עם זאת ברוב המקרים המודעה שהם יפרסמו תהיה דלילה בפרטים חשובים, לרוב יופיעו במודעה פרטים "יבשים" על הדירה, והתמונות וסרטון הווידאו שיהיו במודעה לא באמת יציגו את יתרונות הנכס והסביבה דבר שיוביל למעט סקרנות ועניין להתקשר. כמו כן במקרה שכזה המוכרים נסמכים בעיקר מפניות של מתעניינים מהשוק שרואים את הפרסום ואין להם שום אפשרות להגיע לקונים ספציפיים בצורה יזומה כמו מאגר קונים של מתעניינים באזור. הם למעשה תלויים טוטלית בחסדם של צד ג', קונים פוטנציאליים, שיפנו אליהם.

אם יש לכם את כל הזמן שבעולם, יש לכם יכולת מכירה גבוהה וגם תדאגו שלא "תשרפו" את הנכס בשוק יכול להיות שהאפשרות הזו מתאימה לכם!

האפשרות השנייה – לתת למספר מתווכים לעבוד על הנכס במקביל.

היתרון – אתם עדיין מרגישים בשליטה כי אתם "מנהלים" מספר מתווכים, מקבלים מהם הצעות מחיר ומחליטים עם איזה קונה להתקדם לעסקה אחרי ש"המתווך" שלכם עשה לכם את העבודה ובישל אותו לעסקה.

במבט ראשון אתם חושבים שאתם בשליטה על התהליך אולם מהר מאוד אתם מבינים שהמציאות רחוקה מכל דמיון. אין לכם ממש שליטה על מה שקורה. אין לכם "דשבורד" עם נתונים חשובים כמו באלו ערוצי פרסום הנכס מפורסם, באיזה נוסח הוא מפורסם בכל ערוץ, האם נתוני המודעה מדויקים ומפורסמים באופן אחיד אצל כל המתווכים, כמה אנשים התעניינו בנכס, כמה נכנסו למודעה, כמה התקשרו. בהמון מקרים אפשר למצוא את אותו הנכס מפורסם בצורה שונה ממתווך אחד למשנהו כאילו מדובר בשני נכסים שונים. מה גם שלכל מתווך יש את היכולת וכישרון הניסוח והקופירייטינג שמאפיין אותו. כלומר, לעיתים יכולות להיווצר מספר גרסאות שונות באינטרנט לאותו הנכס העומד למכירה ואפילו המחיר שונה ממודעה אחת לשנייה, דבר העשוי ליצור חוסר אמון עם המתווך דבר שיפגע בסיכויי המכירה. טעות נפוצה לחשוב שכשמוכרים נכס דרך מספר מתווכים יש למעשה תחרות בין המתווכים מי יביא את הקונה ראשון ולכן כולם יתאמצו בשביל בעל הנכס. בפועל זה לא קורה. מתווך יביא קונה לנכס "על הדרך". הוא לא ישקיע מזמנו ומכספו יותר מדיי. הוא יחפש את העסקה במינימום מאמץ והשקעה.

אז אם אתם סומכים על כל המתווכים ש"עובדים" על הנכס שלכם, דואגים לניסוח אחיד ומקצועי של הנכס שלכם אצל כולם, מקבלים מהם עדכונים שבועיים וגם מוודאים שהנכס לא "יישרף" יכול להיות ששווה לכם לנסות את האפשרות הזו!

האפשרות השלישית– לעבוד בבלעדיות עם מתווך אחד.

למסור את פרויקט המכירה למתווך המומחה לאזור שלכם, אחד שאתם סומכים עליו אישית ומקצועית שיחסוך לכם זמן וישיג לכם יותר כסף על הנכס שלכם. לשם כך אתם צריכים לעשות מחקר שוק קטן. לבדוק כמה זמן הוא עובד באזור, מה הניסיון והרקורד שלו, כמה נכסים הוא כבר מכר, איזה מרכז קשרים יש לו.

אם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל? זה מאוד פשוט. בעידן הדיגיטלי נכנסים לגוגל ומקלידים את השם שלו או שם המשרד שלו. רואים את האזכורים והמופעים שלו באינטרנט מי יותר טוב ומי פחות.

זכרו, בכל שאלה ובכל התלבטות פנייה למתווך נדל"ן מיומן ומקצוען תעניק לכם חיסכון עצום בזמן יקר ומקסימום רווח בעסקה.

למאגר דירות למכירה בדרום תל אביב >

שתף

מאמרים נוספים

או השאירו פרטים בטופס:

אודות הכותב טל יצחק לוי

יועץ עסקאות נדל"ן ומשכנתאות, בעלים משרד התיווך "היהלום הייטק בנדל"ן" – מומחים לניהול תהליכי מכירת נדל"ן יד 2 ושיווק פרויקטים במזרח ודרום תל אביב מ-2009. ניסיון רב בסגירת עסקאות נדל"ן מורכבות – מוש"ע, חברות משכנות, רמ"י, ירושות. טל כותב מאמרים מקצועיים, מפתח קורסים דיגיטליים, מאמן ומרצה למתווכים בנושאי מיתוג ובניית אוטוריטה מקצועית בעזרת אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל. זכיין רי/מקס לשעבר.
לפניכן עבד בחברות הייטק וסטארט-אפים. מהנדס B.Sc במתמטיקה ומדעי המחשב, ותואר שני במנהל עסקים בהצטיינות. מגשר מוסמך. נשוי ואב ל-3. תחביב אייקידו.

Call Now Button