האם צריך מתווך נדל"ן בכלל ובדרום תל אביב בפרט?

קרוב לוודאי שקנייה או מכירת דירה הינה העסקה הגדולה והיקרה ביותר שתעשו בחייכם.
בעידן הדיגיטלי כאשר בלחיצת כפתור תוכלו למצוא כמעט כל דבר- לקבל נתונים על עסקאות שנסגרו בכל אזור וכתובת בארץ וגם לראות נכסים שמוצעים למכירה בלוחות הנדל"ן השונים, כולל תמונות של הנכס וכן סיורים וירטואליים שחלק מבעלי הנכסים התחילו לאמץ לעצמם במטרה למקסם את מכירת דירתם, על פניו נראה שאפשר לוותר על עבודתו של המתווך ואף להסתדר בלעדיו ככל שהטכנולוגיה מתפתחת.
רבים עשויים לשאול האם במאה ה-21 המתווך עדיין חיוני בעסקאות נדל"ן?

בריאיון באולפני "וואלה נבחרים" השבתי על שאלה זו, ואף עמדתי על יתרונות המתווך בכלל ובמזרח ודרום תל אביב בפרט, דווקא ממקום של מי שנתן שירות ללקוחות רבים ואף סגר מאות עסקאות נדל"ן יחד עם צוות המשרד שלו.

להלן חלק מהיתרונות שתוכלו לקבל ממתווך מקצוען:

  1. המתווך יכול "להתלבט" ביחד עם הלקוח.
    המוכר לא!
    למשל קונה שראה נכס אולם הוא אינו יודע איך לממן בצורה נכונה ומשתלמת את העסקה, מהיכן להשיג מקורות מימון חסכוניים.
    במקרה שכזה המתווך יכול לתת לו ייעוץ ראשוני ואז לחבר אותו עם יועץ משכנתאות ופיננסים מיומן שיתפור עבורו את המימון המשלם.
    לעתים הוא יכול לחסוך לו מאות אלפי שקלים במצטבר לתקופת המשכנתא.

  2. רוב העסקאות נסגרות בפולואפ.
    מי יעשה את זה הכי נכון?
    נניח ומגיע קונה לדירה, מסתובב בה, מחליף כמה מילים עם המוכר ויוצא.
    מה הסיכוי שהמוכר יחזור לקונה בשיחת טלפון?
    שואף לאפס!
    מדוע?
    – למוכר בדרך כלל אין את הטלפון של הקונה.
    – המוכר בדרך כלל לא יבקש את הטלפון שלו גם אחרי שנפגשו.
    – המוכר ירגיש שלא בנוח להתקשר אליו.
    – המוכר לרוב לא יידע לברור את המילים הנכונות בשיחה.
    – המוכר ייתפס כמי שידו על התחתונה אם יתקשר לקונה.
    – הקונה ינצל כל סוג של התקשרות מצדו של הקונה.
    – המוכר יודע זאת.

  3. למתווך יש יכולת לנייד קונים לנכס ממקורות פרסום רבים שלמוכר אין את זה.
    כך למשל מתווך שמטפל ב-10 נכסים למכירה באזור מסוים ומפרסם בממוצע ב-10 ערוצי שיווק כל נכס, יוצא שיש לו כבר 100 "מגעים" עם השוק רק דרך לוחות הנדל"ן.
    אם פנו אליו רק 5 מתעניינים מכל "מגע" שכזה, כבר הגענו ל-500 קונים פוטנציאליים לנכסים באזור, כאשר כל אחד מהם עשוי להיות הקונה של נכס עתידי שהמתווך יגייס לטיפולו.

  4. הכוח של קבוצה.
    מתווך יכול להביא קונים לנכס שהוא מטפל בו משיתוף פעולה עם מתווכים אחרים, קולגות שלו.
    כך למשל מתווך מקצוען שעובד באזור יד אליהו אמור להכיר מתווכים שעובדים ביד אליהו ובדרום מזרח תל אביב.
    הוא יחפש קבוצות וואטסאפ שבהם מתווכים מקומיים משתפים בידע ובנכסים למכירה באזור.
    כך הוא יכול לקדם עסקאות עבור הלקוחות שלו בשיתוף מתווכים נוספים.
    למוכר הפרטי אין את היכולת לעשות זאת.
    אגב אם אתם מתווכים ותרצו להצטרף לקבוצת הוואטסאפ הכי חמה לשיתופי פעולה בין מתווכים בדרום מזרח תל אביב שלחו לי הודעה כאן.

  5. מאגר לקוחות וקונים פוטנציאליים.
    עוד לפני שפרסם בלוחות הנדל"ן למתווך שמומחה לאזור יש מאגר קונים רלוונטיים קיים לאזור שמתעדכן ביומיום.
    את מאגר הקונים ניתן להפוך בקלות לרשימת תפוצה על מנת לדוור לה נכסים ועסקאות נדל"ן באזור.
    רשימת תפוצה זה נכס עסקי שמשם ניתן לייצר עסקאות.
    למוכר הפרטי אין את זה.

אלו הם רק חלק מהערכים הכלכליים אותם תקבלו ממתווך מקצוען.
פרסום הנכס שלכם בלוחות הנדל"ן, חשוב ככל שיהיה, הוא בסך הכל יריית הפתיחה במסע שלכם לסגירת עסקה טובה ומשתלמת.

מעוניינים למכור דירה, בית או כל סוג של נכס במזרח או דרום תל אביב?
רוצים לדבר רק עם קונים רציניים, לחסוך זמן ולקבל יותר כסף על הנכס שלכם?

להתייעצות חינם פנו אליי בוואטסאפ או השאירו פרטים בטופס.

מדריך למוכרים במתנה!
קבלו למייל שלכם סדרת "10 הכללים" בווידאו כדי למכור במהירות, ביעילות ומקסימום מחיר!

לצפייה בסרטון לחצו כאן

אודות הכותב טל יצחק לוי

יועץ עסקאות נדל"ן ומשכנתאות, בעלים משרד התיווך "היהלום הייטק בנדל"ן" – מומחים לניהול תהליכי מכירת נדל"ן יד 2 ושיווק פרויקטים במזרח ודרום תל אביב מ-2009. ניסיון רב בסגירת עסקאות נדל"ן מורכבות – מוש"ע, חברות משכנות, רמ"י, ירושות. טל כותב מאמרים מקצועיים, מפתח קורסים דיגיטליים, מאמן ומרצה למתווכים בנושאי מיתוג ובניית אוטוריטה מקצועית בעזרת אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל. זכיין רי/מקס לשעבר.
לפניכן עבד בחברות הייטק וסטארט-אפים. מהנדס B.Sc במתמטיקה ומדעי המחשב, ותואר שני במנהל עסקים בהצטיינות. מגשר מוסמך. נשוי ואב ל-3. תחביב אייקידו.

Call Now Button